آیا برای یک مدت زمان طولانی قصد پوشیدنش را دارید؟ یااینکه فقط صرفا مدل و طرح آن شلوار ساده برای تان مهم است؟

اگر برای یک مراسم رسمی شلوار می خواهید به سراغ پارچه های رسمی تر و مدل کلاسیک بروید. پارچه هایی که ایستایی خوبی دارند و به راحتی چروک نمی شوند و خط اتوی آن ها از بین نمی رود.
 
پارچه های اسپرت مانند نخی، ابروبادی و جین برای مصرف روزمره و یا خانگی مناسب هستند و حتی پارچه جین مدت های طولانی قابل استفاده خواهد بود.
 
سایز
در هنگام خرید هر گونه شلوار زنانه ساده و یا طرح دار قبل از هر چیز به جنس پارچه آن توجه داشته باشید و از میزان آب رفت آن در هنگام شستن مطلع شوید. بهترین پارچه برای شلوار زنانه را بشناسید
 
در صورتی که شلوار ساده نخی را انتخاب کردید حتما یه سایز بزرگتر سایز اصلی تان بخرید چون آبرفت دارد ولی در غیراین صورت همان سایز خودتان را بخرید.
برای خرید شلوار جین یا لی از آنجایی که پارچه جین به مرور بعد از چند بار استفاده و شستن جا باز می کند؛ پس حتما اندازه ای را انتخاب کنید که کاملا فیت تن تان یا بسیار جذب باشد.
 
رنگ
بهترین روش برای پیدا کردن بهترین رنگ شلوار برای خانم ها توجه به رنگ پوست شان است. به این صورت که اگر خانمی پوستی سبزه یا تیره رنگ دارد، بهتر است به سراغ شلوارهایی با رنگ روشن برود.
 
اما اگر دارای پوستی سفید و گندمی است بهترین انتخابش می تواند شلواری با رنگ تیره باشد.
 
روش یا ترفند دیگر برای انتخاب رنگ مناسب شلوار متناسب با فصول سال است. به این صورت که اگر در شش ماهه اول سال یا همان فصل های گرم هستید، بهتر است که به سراغ رنگ های روشن بروید و در شش ماهه دوم فصل های پاییز و زمستان که هوا سردتر است، شلوارهای جین و شلوارهای با رنگ تیره انتخابی عالی هستند.