مساله بعدی عدم استفاده از لباس های بالاتنه با رنگ های جیغ و تند و البته با طرح های بسیار شلوغ و برجسته است. این مورد توجه همه را به سمت بالاتنه شما می کشاند و ایرادهای استایل تان بیشتر جلوه می کند.
 
بهترین گزینه برای انتخاب لباس هایی با طرح های راه راه عمودی است. خط های راه راه عمودی و باریک با رنگ تیره شما را لاغر و کشیده نشان می دهد. پوشیدن شومیز سفید یا هر رنگ روشن دیگری را می توانید با بستن یک کمربند مشکی مدل دار خنثی کنید.
 
به اندازه واقعی خود توجه داشته باشید:
اولین و مهمترین مساله انتخاب یک لباس متناسب با سایز اصلی تان است. برخی از بانوان چاق عادت دارند برای پوشش بیشتر و پنهان کردن چاقی شان لباس های گشاد و بلند بپوشند؛ اما این تصوری غلط است. به هیچ عنوان لباس های اورسایز و بسیار آزاد نپوشید. اولین قدم این است که سایز اصلی خودتان را دوست داشته باشید.
 
حتی برخی دیگر از خانم ها لباس های خیلی تنگ می پوشند این نیز اشتباه است و تمام توجه اطرافیان به سمت حجم توده چربی می رود که در برخی از نواحی بدن برآمده شده است و اصلا نمای جذابی ندارد.
 
پس لباس هایی را بخرید که دقیقا برابر با اندازه های اصلی بدن تان باشد و برش دار و خوش دوخت باشند برخی از طراحی هایی لباس و نوع دوخت شان با ایجاد خطای دید شما را لاغرتر نشان می دهند. چند لایه پوشیدن و همچنین استفاده از پلیورها و لباس های پشمی خیلی کلفت و ضخیم نیز پیشنهاد نمی شود و شما بزرگتر نشان می دهند.
 
در انتخاب رنگ مناسب دقت کنید:
دومین موردی که در انتخاب لباس نیاز به دقت دارد، رنگ لباس است. آیا می دانید چه رنگ هایی شما را لاغرتر و خوش استایل تر نشان می دهند؟ رنگ های روشن شما را چاق تر از میزان واقعی نشان می دهند و به سراغ انتخاب لباس های روشن نروید. در مقابل رنگ های با سایه یا تناژ تیره شما را لاغرتر نشان می دهند.
 
برخی ترجیح می دهند فقط رنگ مشکی بپوشند اما طیف رنگ های تیره و خنثی زیاد است مثلا از هر رنگی به سراغ سایه تیره آن بروید. مثلا بنفش تیره. از طرح های راه راه عمودی استفاده کنید. این طرح ها باعث ایجاد خطای دید شده و شما را لاغرتر نشان می دهند. از راه راه های عمودی استفاده کنید. راه راه های باریک عمودی نیز باعث ایجاد خطای دید و لاغرتر به نظر رسیدن تان می شود.
 
انتخاب شلوار مناسب
شلوارهایی راسته و جین پاها را چاق تر نشان می دهند و توصیه نمی شوند. همچنین مدل شلوارهایی که در کناره خود جیب دارند نیز توصیه نمی شوند به این دلیل که شما را پهن تر نشان می دهند. کمر شلوار نیز مهم است اندازه خود انتخاب کنید. اگر شکم از کمر شلوار بیرون بزند بالاتنه را بلندتر از پایین تنه نشان می دهد که این مساله خود یک ایراد استایلی است.
 
در انتخاب دامن نیز به سراغ مدل های پلیسه بروید و از پوشیدن دامن های راسته اجتناب کنید. دامن های بلند تا زیر قوزک پا، مچ و ساق پای چاق را می پوشاند. از پوشیدن کفش های تخت و بدون پاشنه نیز جلوگیری کنید. می توانید به سراغ کفش های پاشنه 6 سانتی متری بروید.