اندازه گیری دور کمر
اندازه گرفتن دور کمر آسانتر دور سینه است و به همین خاطر تنهایی نیز می توانید اندازه دور کمر خود را بدست آورید. برای اینکار جلوی آیینه بایستید و متر را در باریک ترین قسمت کمر خود قرار دهید. سپس از همان نقطه متر را یک دور بچرخانید. عدد را بنویسید.
 
اندازه گیری دور باسن
دور باسن نیز یکی از فاکتورهای مهم در خرید لباس زنانه است؛ مخصوصا اگر لباس کمی قد بلند باشد و البته برای خرید شلوار. برای این کار صاف جلوی آیینه بایستید و پاهای خود را جفت نمایید. متر را در بزرگ ترین قسمت باسن یک پا قرار دهید و یک دور کامل بچرخانید. عدد مشخص شده را یادداشت نمایید. این اعداد را با جداول موجود در بخش های راهنمای سایز فروشگاه های اینترنتی لباس زنانه مقایسه نمایید و تطابق دهید.
 
 
اندازه گیری دور بازو
یک لباس مناسب لباسی که اندازه شما باشد به این معنی که نه گشاد و نه تنگ باشد. به خوبی روی اندام های شما بنشیند و طرح و رنگ آن با رنگ پوست، مو فرم اندام تان هماهنگی داشته باشد. دور بازو فاکتوری دیگر برای اندازه گیری است. متر را دور بازوی خود یک دور بچرخانید و عدد بدست آمده را یادداشت کنید.
 
 
اندازه قد آستین
برای اجتناب از انتخاب لباس با آستین های گشاد یا تنگ بهتر است که سایز آستین خود را داشته باشید. برای این کار متر را در ابتدای سرشانه خود بگذارید و تا برآمدگی مچ دستتان آن را ادامه دهید و عدد طول آستین را بنویسید.
 
اندازه کارور جلو
برای بدست آوردن کارور جلو صاف جلوی آیینه قرار بگیرید و دست های خود را در امتداد بدن راحت رها کنید. سپس متر را در حد فاصل نقطه اتصال بازو به بدن را از سمت چپ تا سمت راست طول دهید و عدد مشخص شده را بنویسید.
 
اندازه کارور پشت
برای بدست آوردن اندازه کارور پشت شما نیاز به فرد دومی دارید مراحل محاسبه کارور جلو را این بار از پشت بدن انجام دهید. قسمتی پایین تر از گردن است.
 
اندازه قد بالاتنه پشت
قد بالاتنه پشت، نشان دهنده قد لباس است. محل اندازه گیری آن از قسمت گردن تا کمر است.
 
اندازه قد بالاتنه جلو
در اکثر لباس های زنانه قد بالاتنه پشت و جلو با یکدیگر برابراند؛ اما در برخی مدل های خاص ممکن است که قد جلو و پشت بالاتنه متفاوت باشند. برای این کار متر را در قسمت سرشانه خود بگذارید و تا کمرتان آن را امتداد دهید و عدد را بنویسید.