لباس رو از نظر دوخت و جای درز نگاه کنید که دوخت محکمی داشته باشه.
 
هر گونه پولک دوزی، منجوق دوزی، مروارید و… که روی لباس دوخته میشه، باید محکم باشه و از روی کار جدا نشود.
حتما به اتیکت توضیحات لباس مثل: نوع شستشو، دمای آب، اتو زدن و… توجه داشته باشین.
 
شکل بدن خودتون رو بشناسید
قبل از خرید فرم اندام تون رو بشناسید و با توجه به مدل بدن خودتون لباس و بلوزتون رو انتخاب کنید. اندازه لباس تون رو طوری انتخاب کنید که در آن احساس راحتی داشته باشین.
 
یک نکته مهم برای خانم های عزیز، لباسی که می خرید برای زمان حال باشه؛ به این امید که در آینده کاهش وزن دارم یا ممکنه کمی چاق تر بشم؛ لباس نخرید.
 
این ریسک رو نکنید و موردی رو انتخاب نکنید که بعدا در آینده یا اصلا نپوشید یا فقط مدت زمان کوتاهی رو بتونید ازش استفاده کنید.
 
اندازه مناسب رو بخرید
به راهنمای خرید و جدول اندازه های لباس که در زمان خرید آنلاین هست توجه کنید. همین طور که در بخش قبلی گفتم؛ معیار خرید زمان حال باشه و اندازه های فعلی تون مدنظر باشه.
 
سایزهای شرکت ها و برندهای مختلف با هم متفاوت است. حتما لباس رو بپوشید، البته در حال حاضر بیشتر لباس ها به اصطلاح Free Size فری سایز هستن و این مساله دستتون رو برای خرید اینترنتی بازتر کرده و نیازی به پرو ندارید.
 
هدف تون رو از خرید لباس مشخص کنید
این لباس رو به عنوان یک لباس مجلسی می خواهید بپوشید یا لباس رسمی و یا لباس راحتی؟ برخی از مدل ها و سبک ها رو نمیشه هر جایی پوشید، پس باید حتما سبک و هدف تون از لباس و بلوز رو بدونید.
 
به عنوان مثال در مورد رنگ ها نیز این مساله صدق می کنه. هر رنگی رو نمی توان در هر مجلسی پوشید. با مشخص کردن سبک و رنگ مدنظرتون به راحتی می تونید به سراغ گزینه های مختلف برید و از سردرگمی نجات پیدا می کنید.