وست در واقع همون جلیقه خودمون هست که مدل جلوباز هست و اغلب با دکمه یا زیپ بسته میشه یا کلا جلو باز هست. وست ها خیلی راحت و آزاد هستند و با موارد مختلفی میشه ست کرد.
 
حالا برای ست کردن شومیز و وست زنانه: اگه به دنبال یه استایل رسمی هستید، حتما یه کفش پاشنه بلند مجلسی رو انتخاب کنید که با کیف کوچک ست باشه.
 
پیشنهاد دیگه: وست رو می تونید با یک شلوار زنانه ساده راسته که البته با وست هم رنگ هست ست کنید. به جای شلوار راسته از شلوار جین اسکینی هم می تونید استفاده کنید و یه تیپ جذاب نوروزی برای خودتون بسازید.
 
نکته بعدی برای خانم هایی که طرفدار تیپ اسپرت هستند: وست و شومیز رو با کتونی سفید و شلوار مام استایل بپوشید. (خودم به شخصه طرفدار استایل اسپرت و این ست هستم خیلی زیبا و جذاب میشید.)
 
پیشنهاد آراور برای انتخاب رنگ شومیز در استایل های نوروزی، شومیز زنانه سفید رنگ هست که با هر رنگ و مدلی از وست و شال هماهنگی داره و در کنارش حال و هوای عید و بهار رو میشه باهاش رقم زد.
 
 
برای انتخاب رنگ وست هم به سراغ رنگ های روشن و یا پاستیلی برید که جذاب و پرنشاط نشون تون میده رنگ هایی مثل: سرخابی (رنگ سال 1402)، کرمی روشن، آبی روشن آسمانی، صورتی پاستلی، آبی نفتی، سبز و طوسی و….
 
استایل با کت زنانه
گزینه بعدی که می تونید جایگزین مانتو کنید، کت هست. پوشیدن کت بلیزر زنانه، یک استایل کاملا کلاسیک و جذاب براتون می سازه.
 
پیشنهاد آراور انتخاب کت زنانه ساده هست که بتونید در مراسمات و روزهای خارج از عید نوروز هم بپوشید. سادگی هیچ وقت از مد نمی افته. در عین سادگی همیشه شیک و کلاسیک هستید.
 
شلوار مناسب
انتخاب شلوار یکی از مواردی هست که باید بهش توجه کنید؛ البته که تقریبا دست تون در انتخاب شلوار باز هست.
 
اگر استایل اسپرت دارید، به سراغ شلوارهای کتان مدل جذب برید. اما از اونجایی که در این مقاله بیشتر در مورد استایل کلاسیک و رسمی تر صحبت شد؛ پیشنهاد می کنم که از انتخاب شلوارهای جین پاره و خیلی اسپرت نرید.
 
شلوارهای زنانه راسته و دم پا، شلوار مام استایل گزینه های عالی هستند.
 
انتخاب رنگ شلوار هم از دایره بسته رنگ مشکی و سورمه ای خارج شوید و با رنگ وست یا کت خود ست کنید و از رنگ های روشنی که پیشنهاد داده شد، استفاده کنید.
 
کفش مناسب
خب می رسیم به آخرین آیتم استایل بهاره که کفش هست. قبل از انتخاب کفش حتما باید مدل کت، مانتو و وست تون رو مشخص شده باشه.
 
انتخاب مدل کفش وابسته به مدل لباس شماست. اگر که کت زنانه تون رسمی هست، کفش پاشنه بلند می تونه انتخاب درستری نسبت به کتونی باشه.
 
بهتون پیشنهاد می کنم برای استایل عید نوروز از پوشیدن کتونی کمی دوری کنید ولی باز همه چیز باب سلیقه و علاقه شماست.
 
نکات ست کردن استایل بهاری برای افراد قد بلند
در ادامه چند مهم و عمومی برای افراد قد بلند رو بیان می کنم که در انتخاب استایل مناسب تون کمک می کنند:
 
رنگ کفش و شلوارتون بهتره که در یک طناژ رنگی نباشه و با هم تضاد داشته باشن.
مانتو و شلوارتون یک رنگ نباشه. دو رنگ متفاوت انتخاب کنید.
قد مانتوتون تا زانو یا بلندتر از زانو باشه. مانتو کوتاه ترجیحا نپوشید.
برای انتخاب کیف هم به سراغ کیف های بزرگ برید.