آیا انواع سوتین ها را می شناسید؟ چگونه آنها را انتخاب می کنید؟ کدام سوتین برای شما مناسب است؟ اصول انتخاب سوتین چیست؟ انواع سوتین، لباس زیر زنانه هستند که نمی توان آنها را نادیده گرفت. در ادامه مقاله قصد داریم تا با انواع سوتین و بهترین نوع آن آشنا شویم.

 
چه نوع سوتینی برای استفاده روزمره ایده آل است؟
ابتدا باید بپذیریم که تیپ بدنی هر زنی متفاوت است و نیازهای او به لباس زیر نیز متفاوت است. بنابراین فقط می توان نظرات کلی داد که می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب ایده آل باشد.
 
برای خانم‌هایی که سایز معمولی دارند، یک سوتین معمولی (پردار یا بدون پد) یک انتخاب عالی است، زیرا بدون درز است و تقریباً با هر لباسی مطابقت دارد.
زنانی که سینه های آویزان دارند باید سوتین هایی بپوشند که بر پوشش کامل و حمایت کافی تمرکز دارد. توصیه ما برای این الزامات استفاده از سوتین های ورزشی است که زمین نمی خورند.
 
چه نوع سوتین برای سلامتی مفید است؟
یک سوتین مناسب (در اندازه مناسب) که پوشش کامل و راحتی مطلوب را فراهم می کند برای سلامتی شما ضروری است.چنین سوتین‌هایی نه تنها به زنان اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد، بلکه از افتادگی زودرس سینه‌ها، درد شانه، چین‌وچروک‌های عمیق اطراف سینه و هرگونه مشکل سلامتی در آینده جلوگیری می‌کند.
 
چه نوع سوتین برای افراد مبتدی مناسب است؟
سوتین های بدون لنت و بدون سیم (با فنر) بهترین سوتین برای افراد مبتدی هستند. زیرا حداکثر راحتی را برای دختران نوجوان در پوشیدن سوتین فراهم می کنند. آنها همچنین پوشش کافی و فضای کافی برای رشد سینه را فراهم می کنند.
 
1- سوتین فشاری
همانطور که از نام آن پیداست، این سینه بند با فشار دادن آرام سینه ها به سمت بالا و نزدیکتر به هم عمل می کند تا شکاف بیشتری ایجاد کند. علاوه بر این در این سوتین 3 سطح فشار بالا، نرم، متوسط ​​و انفجاری وجود دارد که می توانید آن را به سلیقه خود تنظیم کنید. لازم به ذکر است که این سوتین های شیک معمولا پوشش متوسطی دارند.
 
2- سوتین بالشتکی
در بین انواع سوتین، این مدل (سوتین اسفنجی) کارآمدترین محسوب می شود و حتی در خارج از منزل نیز قابل استفاده است. زیرا از نشان دادن نوک پستان زیر پیراهن و لباس مناسب جلوگیری می کند.همچنین می‌توان این سوتین‌های زنانه را برای پشتیبانی بیشتر یا بدون سیم برای راحتی تمام روز پوشید. همچنین سوتین بالشتکی دارای یقه های متفاوتی برای اندازه های مختلف سینه است.
 
3- سوتین تیشرت
این سوتین ها که به لباس مجلسی زنانه معروف هستند برای راحتی در فعالیت های روزمره با پوشش خود طراحی شده اند. در ضمن طراحی این مدل سوتین به گونه ای است که برآمدگی انواع سوتین را نداشته و روی بدنه دیده نمی شود. از دیگر نکات طراحی این سوتین می توان به پوشش کامل، یکدست و صاف آن اشاره کرد که به آرامی از بالاتنه شما حمایت می کند.
 
4- سوتین قابل تعویض
در بین انواع سوتین، این سوتین دارای ویژگی خاصی است، زیرا قابل تعویض است. این سوتین دارای یک بند، دو بند، بدون بند یا کریس متقاطع پشتی است. کانورتیبل تنوع زیادی دارد و به همین دلیل به سوتین چند منظوره نیز معروف است. همچنین این سوتین ها دارای بندهای قابل تنظیمی هستند که در زمان جابجایی به روش های مختلف قابل تنظیم هستند. برای تنظیم آن، به سادگی تسمه ها را در شکاف های مختلف در جلو یا پشت قرار دهید.
 
5- سوتین بدون بند
در بین انواع سوتین، این نوع از طرفداران خاصی برخوردار است.از آنجایی که بدون تسمه است، توسط یک بند زیر سیم محکم در جای خود ثابت می شود. از آنجایی که تمام پشتیبانی از این باند است، استفاده از اندازه صحیح مهم است. زیرا اگر خیلی سفت باشد باعث ناراحتی و اگر پهن باشد شل و اشتباه به نظر می رسد.
 
6- سوتین بالکنت
این یک مدل لباس زیر زنانه بسیار شیک است که ظاهری گرد به نیم تنه می دهد. علاوه بر این، این سوتین با تسمه های پهن و مهره ای یک یقه تقریبا افقی (به جای بالکن) را تشکیل می دهد که می تواند زیر گردن پنهان شود. لازم به ذکر است که این مدل نیز جزو انواع سوتین های مخصوص لباس های رسمی می باشد.
 
7- سوتین توری فانتزی
یکی از ظریف ترین لباس های زیر زنانه سوتین های توری هستند. همانطور که از نام آن پیداست، از توری ظریف ساخته شده است و در طیف گسترده ای از رنگ ها و سبک ها موجود است. لازم به ذکر است که این مدل سوتین ها نه تنها برای اتاق خواب مناسب است، بلکه برای روکش های معمولی نیز قابل استفاده است. این شورت زیر شلواری جایگاه ویژه ای در بین انواع سوتین های تابستانی دارد.
 
8- سوتین Bralette
Bralette یک کمربند بدون سر و صدا است.معمولا بدون خط، بدون پد و بدون سیم، می توان آن را به عنوان لباس زیر و لباس بیرونی مدل کرد. اگرچه آنها اساساً به عنوان سوتین طبقه بندی می شوند، اما با ساختاری حداقلی طراحی شده اند و لذت بردن از آنها آسان است.
 
9- سوتین های ورزشی
سوتین های ورزشی قوی تر از سوتین های معمولی هستند و برای محافظت از سینه ها در حین ورزش طراحی شده اند. همچنین این توانایی را دارند که از بالا و پایین رفتن بالاتنه جلوگیری کرده و در هنگام حرکت شدید تنه را در حالت تنش نگه دارند. بدیهی است که در حین ورزش برای همه بانوان ضروری است.
 
10- سوتین افتاده
یک سوتین غوطه ور برای ایجاد شکاف در قسمت گردن عمیق طراحی شده است. با سوراخ مرکزی عمیق و لبه های گرد که از طرفین جدا می شوند، به راحتی به سینه ها تبدیل می شوند. اگرچه این سوتین دارای یقه کم است، اما جلوه کامل تری به سینه و دکل می دهد.
 
11- سوتین های چسبنده
سوتین چسب دار بدون بند برای لباس های بدون پشت و شفاف مناسب است. این سوتین ها که با مواد چسبنده نرم در امتداد فنجان ها و بال ها طراحی شده اند، به خوبی روی سینه شما قرار می گیرند. همچنین برچسب های سیلیکونی وجود دارند که بدون بال های جانبی عرضه می شوند و به عنوان یک جایگزین کارآمد عمل می کنند.این محصول نیز از جمله انواع سوتین برای پوشیدن رسمی است.
 
12- سوتین داخلی
این سوتین مناسب سینه های افتادگی است. بنابراین اگر سینه‌های آویزان دارید یا به دنبال چیزی هستید که پشتیبانی عالی داشته باشد، سوتین‌های زیر سیم انتخابی ایده‌آل هستند. در قسمت پایین فنجان سیم (چشمه) دوخته شده تا از افتادگی سینه ها جلوگیری کند و در عین حال شکلی جذاب به آن ها بدهد.
 
13- سوتین پرستاری
سوتین های پرستاری که به عنوان سوتین های پرستاری نیز شناخته می شوند، برای ایجاد راحتی در هنگام شیردهی طراحی شده اند. زیرا این سوتین ها از پارچه الاستین ساخته شده اند که می تواند کاملاً با تغییر شکل و اندازه سینه در دوران بارداری و شیردهی سازگار شود. بنابراین پیشنهاد می شود خانم های باردار و شیرده از این سوتین ها برای حفظ فرم و ظاهر خود استفاده کنند.
 
14- سوتین کوچک کننده
این سوتین ها برای کاهش بصری برآمدگی و دور سینه و ایجاد ظاهری کوچکتر با تقسیم و شکل دادن به بافت سینه طراحی شده اند. در بین انواع سوتین، این سوتین برای افرادی که می خواهند سینه هایشان کوچکتر به نظر برسد بسیار موثر است.15- سوتین نمای پشت
سوتین های بدون پشت برای پوشیدن لباس هایی که کمر را نمی پوشانند، طراحی شده اند. همانطور که گفته شد، این سوتین ها (با یا بدون سیم زیرین) دارای بندهای پلاستیکی روی شانه و پشت هستند که آنها را برای لباس های نمایان ایده آل می کند.
 
16- لباس زیر زنانه یا مجلسی
لباس زیر زنانه یا مجلسی نوعی تاپ است که روی آن سوتین طراحی شده است. این نوع سینه بند زیر سیم دارای یقه های بلند و فنجان های فراوان است تا سینه های شما را زیر لباس پنهان کند. برخی از مدل ها دارای سیم و لنت هستند که آنها را گرد می کند. همچنین برخی دیگر دارای تسمه های جداشدنی برای سبک های مختلف هستند.
 
نتیجه
انواع سوتین های زنانه را می توان در زمان ها و مکان های مختلف پوشید. بنابراین داشتن مدل های متنوع از آنها می تواند دست شما را برای انتخاب باز کند. البته ساختار بدن و سایز سینه شما نقش تعیین کننده ای در این انتخاب دارد که باید به آن توجه کرد. اما صرف نظر از نوع بدن و سینه شما، مهم است که به یاد داشته باشید که سینه بند شما باید تناسب خوب و راحتی طولانی مدت را تضمین کند.