توصیه مهم برای خرید لباس در ترکیه
ترکیه کشوری توریستی که از سرتاسر جهان گردشگران وارد آن می شوند و یکی از کشورهای مناسب برای خرید و تجارت است. کشور ترکیه از نظر جغرافیایی در موقعیتی بسیار عالی قرار گرفته است بین دو قاره آسیا و اورپا است؛ از این رو یکی از مهمترین مراکز تجاری است.
 
دلایل متعددی همچون کیفیت بالای اجناس، حراج های عالی و قیمت خوب به نسبت کیفیت باعث شده است که مسافران ایرانی زیادی نیز برای خرید این کشور را انتخاب کنند.
 
شهرهای بزرگ و کوچکی همچون: استانبول، آنکارا، آنتالیا، وان، ازمیر و …. دارای مراکز خرید بسیار زیادی هستند که تقریبا قطب تجاری این کشور به حساب می آیند.
 
همه پول خود را به لیر تبدیل نکنید
در ابتدای ورود به این کشور همه پول های خود را تبدیل به لیر (واحد پول کشور ترکیه) نکنید. در شهرهای مختلف توریستی صرافی هایی برای این کار وجود دارند. پول های نقد را در جیب لباس های زیر خود قرار دهید و همچنین در صورتی که بصورت گروهی به سفر رفته اید بخشی از پول را به فرد مورد اطمینان خود بدهید.
 
از چند فروشگاه قیمت بگیرید
از همان مغازه اولی که وارد شدید خرید نکنید. حداقل سه فروشگاه را ببینید و قیمت بگیرید. البته اگر به سراغ فروشگاه های برند می روید، قیمت ها یکسان هستند. این مساله برای خرید از سایر فروشگاه هاست.
 
در زمان های حراج به خرید بروید
در ترکیه زمان خاصی برای حراج نیست، اما می توان بهترین زمان خرید از ترکیه را تغییر بین دو فصل دانست: حراج بهاره-تابسته . پاییزه- زمستانه.
 
در زمان شروع سال میلادی نیز بهترین زمان خرید است.
 
نکته مهم اگر واژه indirim را سردر مغازه ای دیدید به معنی حراج است. این لغت در ترکی به معنی حراج است. در فصل زمستان بیشترین مبلغ تخفیف گذاشته می شود؛ حتی تا 90 درصد تخفیف نیز دیده شده است.