توجه به جنس پارچه شومیز
خانم های درشت اندام و سایز بزرگ حواستون به جنس پارچه شومیز باید خیلی باشه. جنس پارچه شومیز یه فاکتور مهم برای داشتن استایل اورسایز عالی هست. توجه داشته باشین که به سراغ پارچه های ضخیم و آهاردار (ظاهر خشک و محکم دارن) اصلا نرید. چرا؟ به این دلیل که اندام تون رو درشت تر و حجیم تر نشون میدهند. علاوه بر این پارچه های جذب و چسبان هم شما رو از اونچه که هستین چاق تر و درشت تر نشون میدهند.
 
یه مورد دیگه این هست که شومیزهای با پارچه بدن نما هم مناسب خانم های چاق نیست. پارچه های براق (به این خاطر که نور رو منعکس می کنن) هم مناسب تون نیستن و اصلا بهتون توصیه نمیشه.
 
چه نوع پارچه ای برای افراد چاق مناسب است؟
خب حالا که لیست پارچه های ممنوعه برای خانم های چاق رو گفتم؛ سوال پیش میاد که پس باید سراغ چه جنس پارچه برای شومیز بریم؟
 
بهترین انتخاب پارچه های ظریف، لخت که ریزش خوبی دارن و خیلی خوب روی اندام قرار می گیرن. پیشنهاد آراور این هست که برید سراغ پارچه های حریر و کرپ که ظرافت دارن. این مدل شومیزها شما را لاغرتر و کشیده تر نشون می دهند.
 
بهترین انتخاب میتونه شومیزهای زنانه ساده باشه (طرح های خیلی ساده یا کمی دارند). حالا اگه شومیزهای طرح دار دوست دارین، بهتره طرح های راه راه عمودی، طرح های ریز و بافت های نزدیک رو انتخاب کنین. (این طرح ها هم شما رو لاغرتر نشون می دهند.)
 
انتخاب رنگ شومیز مناسب برای افراد چاق
انتخاب درست، انتخاب رنگ های سرد هست. شومیزهای طوسی رنگ، مشکی، دودی، سرمه ای و … یه انتخاب هوشمندانه برای خانم های چاق و درشت اندام می تونه باشه.
 
عدم انتخاب لباس های طرح دار
بانوانی که اضفه وزن دارند در انتخاب طرح و مدل لباس به این نکته توجه داشته باشند که؛ لباس های طرح دار آنها را چاق تر نشان می دهد. رنگ بلوز، شومیز و.. با رنگ شلوار و دامن هر دو باید تیره باشد و همچنین به یکدیگر نزدیک باشند؛ تا موجب نشود که بخشی از اندام تان بیشتر نمود داشته باشد و به این شکل برجستگی های ناشی از اضافه وزن بیشتر جلوه کند.
 
استفاده از رنگ های تند با طرح های زیاد، برجسته و پررنگ برای پوشش بالا تنه، توجه اطرافیان بیشتر به سمت این قسمت جلب می نماید و ممکن است که اضافه وزن تان بیشتر به چشم آید. بهترین انتخاب لباس های ساده است و در غیر این صورت به سراغ لباس هایی با طرح های راه راه عمودی و باریک بروید و البته که رنگ شان تیره باشد.
 
با این حال اگر لباسی با رنگ روشن یا سفید انتخاب کرده اید، حتما یک کمربند مشکی و مدل دار ببندید تا توجه افراد به سمت کمربند جلب شود و شما لاغرتر و کشیده تر به نظر آیید.
 
حتما در انتخاب لباس زیر مناسب توجه ویژه داشته باشید. بر تن داشتن یک لباس زیر مناسب، می تواند تنخور شومیز یا بلوز را از این رو به آن رو کند. حتما چند مدل سوتین لیفت کننده، مینی ماینر و گن های محکم باکیفیت را در کمد لباس های خود داشته باشید. با استفاده از سوتین های لیفت کننده، تقریبا می توانید هر لباسی را بپوشید و استایل شما را نجات می دهند.
 
انتخاب برش مناسب فرم بدن
صدها مدل برش پارچه وجود دارد که هر کدام به لباس فرم خاصی می بخشند و شما می توانید تنها با یک پارچه ثابت و یک قد واحد، ده ها مدل لباس متفاوت را تهیه نمایید. حتی کوچکترین تغییرات در دوخت لباس نیز، آن را تبدیل به مدلی خاص و منحصربفرد می نماید.
همچنین در خانم های دارای اضافه وزن، انتخاب یک لباس و شومیز مجلسی بستگی زیادی به مدل برش آن دارد.