یه مساله مهم دیگه در نوع پوشش تون تاثیر داره، درجه اعتقادات شما از نظر دینی و مذهبی بودن هستش. عقاید خانواده ها و خودتون در پوشش روز خواستگاری تاثیر مهم داره.
 
رنگ لباس روز خواستگاری
برای انتخاب رنگ استایل مراسم خواستگاری بهتره که برید به سراغ رنگ های روشن و آرامش بخش به عنوان مثال رنگ های: صورتی، آبی روشن، کرمی، لیمویی، سبز آبی و سایر رنگهای ملیح و پاستیلی. رنگ های سرد به شما و شخص مقابلتون حس امنیت و آرامش رو انتقال میده.
 
برای انتخاب رنگ لباس یا شومیز زنانه تون به رنگ پوستتون باید توجه داشته باشین. اگر رنگ پوستتون سبزه یا تیره هست، بهتره برید سراغ رنگ های گرم (نارنجی، قهوه ای، زرشکی و بنفش). یه مثال کاملتر بزنم براتون: برای خانم هایی که صورت سبزه دارند، بهتره که برای لباس شون ترکیبی از رنگ های روشن و سرد رو در نظر بگیرین و روسری یا شال شون رو از رنگ های گرم و درخشان استفاده کنن.
 
انتخاب تیپ سرتاپا سفید و سرتاپا مشکی اصلا خوب نیست و اصلا سراغ این دو تا ست نرید.
 
مدل لباس روز خواستگاری
مدل لباس تون همانطور که اوایل مقاله گفتم بستگی به عقاید مذهبی و فرهنگی خود شما و طرف مقابلتون داره. اگه همیشه با حجاب هستین و لباس های پوشیده می پوشین، تو این روز هم همینطور باشید. به صورت کلی مدل های لباس مناسب برای روز خواستگاری این موارد هستن: چادر، کت و دامن، کت و شلوار، دامن های پلیسه، شومیز بلند و طرح دار، شومیزهای آستین دار با یقه هفت یا انگلیسی، مانتوهای طرح دار با کار دست دوزی شده شکیل.
 
مناسب با سن و سالتون مدل لباس رو انتخاب کنید.
 
چند نکته برای انتخاب لباس روز خواستگاری
1- استایلتون تا جایی که امکانش هست ساده باشه.
 
2- مدل پارچه لباس تون خیلی شلوغ نباشه.
 
3- لباس تون پوشیده باشه و لباسهای بدن نما اصلا نپوشین.
 
4- برای انتخاب رنگ برید سراغ رنگ های نود و روشن (آبی آسمانی، کرم و بژ)
 
لباس خواستگاری مردانه
حالا نوبت به پاسخ دادن به این سوال هستش: ” برای خواستگاری رفتن چی بپوشم؟ ” این سوال برای آقایون پیش میاد. بصورت خلاصه چند تا نکته مهم میگم:
 
حتما لباس های رسمی مثل کت و شلوار بپوشین.
 
رنگ کت و شلوارتون بهتره مشکی یا طوسی باشه (اولویت اولتون باشه در غیر این صورت می تونید آبی تیره هم انتخاب کنین).