مهارت ها و مسئولیت های یک کابینت ساز

بهتر است بدانید که این شغل برای افراد در سنین پایین پیشنهاد می شود؛ زیرا کابینت سازی کارهای سختی را در برمی گیرد و بهتر است جسم یک کابینت ساز از سلامتی کامل برخوردار باشد. یادگیری این حرفه در سنین بالا پیشنهاد نمی شود، اما اگر جز افراد جوانی هستید که قصد استارت زدن آن را دارید، آموزش کابینت سازی بهترین گزینه است و به مرور زمان از شما یک شخص حرفه ای و متخصص می سازد.
 
در حرفه کابینت سازی مسئولیت های مهمی وجود دارد که آشنایی با آن ها برای افراد مبتدی وتازه کار ضرورت دارد. برخی از این مسئولیت ها شامل موارد زیر است:
 
اندازه گیری دقیق و رسم نقشه اجرایی کابینت
طراحی کابینت بر اساس فضای موجود و طبق سلیقه کارفرما
آشنایی و شناخت کامل ابزارآلات مورد نیاز برای ساخت کابینت
رعایت و حفظ امور ایمنی برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی
تسلط کامل در نصب کردن بخش های مختلف کابینت
مشاوره دادن به مشتری در زمینه ابزارآلات مورد استفاده
تسلط کامل برای مشاوره دادن به مشتری در انتخاب رنگ و طرح بر اساس فضا و چیدمان خانه
 
 
درآمد شغل کابینت سازی در ایران
یکی از ابتدایی ترین مسائلی که هر شخص با ورود به حرفه کابینت سازی به آن فکر می کند، سود و درآمد این کار است. همانطور که می دانید کابینت جزئی جدانشدنی هر خانه ای به شمار می رود، که در ظاهر و دکوراسیون منزل تاثیرگذار است. به طور کلی با طرح های زیبایی که وجود دارد می توان از حداقل فضا بیشترین بهره را برد.
 
کابینت سازی جز مشاغلی محسوب می شود که مورد توجه جامعه قرار گرفته است و می توان از این شغل در آمد بالایی انتظار داشت. البته به این موضوع توجه داشته باشید که درآمد کابینت سازی مانند شغل های خدماتی و فنی به عواملی همچون: کیفیت کار، خوش قول بودن، تجربه و مهارت شما در طراحی و اجرا وابسته است.
 
همین موضوع نشان می دهد که نمی توان درآمد مشخصی برای کابینت سازی در نظر گرفت؛ زیرا شرایط کاری مختلف با یکدیگر متفاوت است.  به این موضوع توجه داشته باشید که سود عمده کابینت سازی به مواد اولیه، سابقه و مهارت هر فرد بستگی دارد؛ مثلا برخی از مواد به صورت وارداتی در دسترس قرار می گیرند، که پیدا کردن آن ها در بازار، کار نسبتا دشواری به نظر می رسد؛ پس می توان گفت که سود کابینت های لوکس نسبت به کابینت های معمولی کمتر است.
 
قشر مرفه جامعه برای انتخاب کابینت به سراغ مدل هایی می روند که پیدا کردن لوازم آن کمی دشوار است و همین موضوع باعث می شود تا این لوازم از سایر کشورها وارد شود.