فالورهای فیک پس از گذشت مدت زمان کوتاهی تاثیری منفی بر روی ذهنیت یک کسب و کار خواهد داشت و مانع از رشد آن می شود؛ زیرا نمی توان آن را مدیریت کرد، که از چند فالور، چند نفر مشتری هستند و گزارشگیری ها با مشکلات زیادی همراه خواهد بود.

 
عدم استفاده از تبلیغات
در صورتی که پیج خود را به تازگی تاسیس کرده اید و هنوز قالب مشخصی برای آن انتخاب نکرده اید؛ علاوه بر این استراتژی مناسبی نیز برای آن در نظر نگرفته اید و پست های محصولاتتان در پیج به طور کامل تکمیل نشده است؛ هیچ هزینه ای برای تبلیغات و جذب مخاطب انجام ندهید؛ زیرا به ضررتان خواهد بود.
 
پیج اینستاگرام شباهت زیادی به یک فروشگاه فیزیکی بزرگ دارد؛ در صورتی که دکور خوبی نداشته و چینش محصولات به هم ریخته باشد، هیچ فردی وارد فروشگاه شما نمی شود و در صورت وارد شدن نیز خریدی انجام نمی دهند.
 
بهتر است در ابتدا تمامی کارهای اصلی پیج خود را انجام دهید و زمانی که تمامی کارهای اصلی آن انجام شد، می توانید نسبت به جذب مخاطب اقدام کرده و تبلیغات خود را انجام دهید.
 
 
 
روش های فعالیت اصولی در اینستاگرام
در توضیحات درج شده هشتگ زدن فراموش نشود
در اینستاگرام قابلیتی برای جستجوی کلی از طریق هشتگ ها وجود دارد. زمانی که هشتگ با کلمه مورد نظر زیر هر پست درج شود، کاربران می توانند با سرچ آن کلمه به پست شما دسترسی داشته و آن را مشاهده کنند. در استفاده از هشتگ زیاده روی نکنید. 5 الی 15 تا هشتگ استاندارد بوده و گزینه مناسبی به شمار می رود. در استفاده از هشتگ سعی کنید از کلمات کلیدی و مهم استفاده کنید. در نظر داشته باشید که استفاده زیاد از هشتگ های تکراری موجب مسدود شدن اکانت شما می شود.
 
ویدئو و تصاویر باکیفیت منتشر کنید
فراموش نکنید که اینستاگرام یک نرم افزار دیداری شناخته می شود، پس کیفیت بالای ویدئوها و تصاویر اهمیت بسزایی دارد. علاوه بر این مخاطبان به نمایش یک داستان علاقه دارند، نه به حجم زیادی از تبلیغات؛ پس سعی کنید تصاویری منتشر کنید که داستانی را برای کاربران بازگو کند. تصاویر منتشر شده در اینستاگرام باید تاثیرگذار باشند تا به وسوسه کاربران نیست به خرید منجر شود. ویدئوهای یک دقیقه ای به دلیل کوتاه بودن بسیار تاثیرگذار خواهند بود، پس نسبت به این موضوع خلاق باشید.