1- سادگی و راحتی هنگام استفاده

این ویژگی وردپرس، در رقابت با جوملا و دروپال کمک می کند و همین موضوع موجب شده است تا به عنوان ایده آل ترین انتخاب طراحان وب شناخته شود. علاوه بر این قالب های وردپرس به تخصص در تکنولوژی های پیچیده نیاز ندارند. بدون استفاده از دانش برنامه نویسی به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. این ویژگی موجب شده است، تا به زمان زیادی برای یادگیری وب سایت نیاز نداشته باشید و این زمان را صرف جنبه های دیگر کسب و کار خود کنید.
 
بهترین قالب فروشگاهی وردپرس رایگان
2- خلاقیت و پایداری
وردپرس نیز عملکردی شبیه به گوشی های موبایل دارد و با آخرین تکنولوژی ها، روندها و نیازها به روز می شود. مطمئنا عملکرد و هدف یک وب سایت در طول زمان تغییر می کند و وردپرس نیز به راحتی با این تغییرات همراه می شود. به روزرسانی وردپرس به این معناست که مشکلات آن برطرف شده و به طور مدام ویژگی های مفید و هیجان انگیزی به آن می افزاید.
 
3- گزینه طرح های جذاب
هزاران قالب اختصاصی در وردپرس وجود دارد، که برخی از آن ها کاملا رایگان هستند و حتی گاها امکان سفارشی سازی قالب نیز امکان پذیر است.
 
4- انعطاف پذیری بالا به دلیل متن باز بودن
شما می توانید علاوه بر انتخاب از بین قالب ها و افزونه های آماده، یک قالب اختصاصی هم طراحی کنید و به خاطر ویژگی متن باز بودن وردپرس، می توانید هر تغییری که نیاز دارید در قالب های خود انجام دهید.
 
5- امکان بهینه سازی برای موتورهای جستجو
در وردپرس امکان بهینه سازی موتورهای جستجو به خوبی فراهم شده است. برای این موضوع افزونه های زیادی همچون یوست و رنک مث و … ارائه شده اما شما باید اصول سئو را کاملاً بشناسید و سپس با ابزارهای مختلف سایت وردپرسی خود را بهینه کنید.
 
پر تکرار ترین سوال همیشه این است که بهترین قالب وردپرس برای سئو چیست؟ پاسخ وبین سئو به این سوال این است که قالبی برای سئو بهینه است که موارد مهمی مثل پارامترهای core web vitals در آن رعایت شده باشد، چرا که در CWV عملکرد سایت در شرایط مختلف و توسط کاربران مختلف سنجیده می شود و تفاوت بسیاری با ابزارهای real time مثل Gtmetrix دارد.
 
6- ساختار وردپرس
از مهم ترین مزیت های وردپرس ساختار آن است. وب سایت هایی که ساختاری تمیز و واضح تر دارند، با سرعت بیشتری بارگذاری می شوند و بازدیدکنندگان نیز در جستجوی وب سایت هایی با قابلیت بارگذاری سریع هستند. با استفاده از وردپرس متوجه می شوید که صفحه وب سایت شما کجا قرار داشته و کدامیک ارزش بالا رفتن در نتایج جستجوی گوگل را دارد.
 
7- منبع باز یا open source
برنامه منبع باز، برنامه ای است که منبع یا کدهای، برای اعمال تغییرات در دسترس بوده و رمزنگاری نشده است. وردپرس یک CMS منبع باز است که روزانه در سر تا سر دنیا توسط هزاران نفر بهبود می یابد. این موضوع موجب جذب توسعه دهندگان می شود و ویژگی های جدیدی به این پلتفرم می افزایند. 
 
توسعه دهندگان یک جریان افزایشی جدید ایجاد کرده اند که موجب استفاده راحت تر از وردپرس می شود. به سبب منبع باز بودن وردپرس این پتفرم دائماً در حال ارتقا است و همچنین شما می توانید وب سایت های وردپرسی خود را به راحتی توسعه دهید.