تقریباً هر کسب و کاری در فضای اینترنت و دیجیتال به نوعی با سئو سروکار دارد. اگر می خواهید بازاریابی وب سایت خود را علاوه بر آموزش دیجیتال مارکتینگ در دستور کار قرار دهید، آموزش سئو را در نظر بگیرید. شما برای کسب و کار آنلاین خود درآمد زیادی خواهید داشت. کسب و کار همچنین اگر به کار سئو علاقه مند هستید و می خواهید از سئو درآمد خوبی کسب کنید، دانش خود را در مورد سئو افزایش دهید. با ما همراه باشید تا در مورد اهمیت سئو بیشتر بدانید.

 
سئو چیست؟
سئو در زبان انگلیسی سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. موتور جستجو ابزاری است که اطلاعات مورد نیاز خود را از پایگاه های داده و سایت های مختلف بر اساس الگوریتم خود می کشد و نتایج یافت شده را در صفحه ای به نام صفحه نتایج جستجو فهرست می کند و نمایش می دهد.
سئو مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که در طراحی سایت، محتوا تولید می‌کنیم و استراتژی محتوا را تعیین می‌کنیم تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشیم و بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت جذب کنیم که متعاقباً به رونق کسب‌وکار کمک می‌کند.سئو یا بهینه سازی سایت یک کار غیراخلاقی یا تداخل و دستکاری در موتورهای جستجو نیست، بلکه در واقع روشی مفید برای بهبود دید وب سایت های مختلف به عنوان نتایج جستجو است. کلمه کامل سئو بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و به طور کلی فرآیندی است که باعث می شود یک وب سایت رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کند.
 
در دنیای بازاریابی آنلاین، بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر عمل می کند که بر نشان دادن بهترین نتایج به مشتریان هدف تمرکز دارد. بنابراین سئو نقش مهمی در کمپین های دیجیتال مارکتینگ ایفا کرده و به بخشی جدایی ناپذیر از صنعت دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است.
 
چرا سئو مهم است؟
آیا سئو واقعا کار می کند یا نه؟ در پاسخ باید گفت که اگر سئو نبود، یافتن وب سایت ها و کسب و کارهای مورد نظرمان در اینترنت تقریبا غیرممکن بود و نمی توانستیم اطلاعاتی را که به دست می آوریم پیدا کنیم. از اینترنت هر روز در بازار رقابتی امروز، ارزش سئو بیشتر است، همیشه بوده است.
 
طبق آمار، 91 درصد از مردم از موتورهای جستجو برای یافتن سوالات، محصولات و خدمات خود استفاده می کنند.اکثر آنها فقط به صفحه اول اهمیت می دهند و در همان صفحه اول، 58٪ روی 3 نتیجه برتر و 34٪ فقط روی نتیجه اول کلیک می کنند.
 
تمام صاحبان کسب و کارهای اینترنتی تلاش می کنند به نوعی در صفحه اول و در سه نتیجه برتر قرار بگیرند. برای رسیدن به این هدف، 2 راه وجود دارد، یکی از آنها پولی است (که در بالای صفحه برای پرداخت به گوگل و سایر موتورهای جستجو نشان داده شده است) و دیگری طبیعی یا ارگانیک (SEO).
 
از آنجایی که در مدل پولی در کنار نتیجه سایت شما کلمه ad به صورت مخفف با دو حرف AD نمایش داده می شود، طبق آمار اکثر افراد تمایل چندانی به آن نشان نمی دهند و به سایتی که به طور طبیعی در اول قرار می گیرد اعتماد می کنند. . نتایج. بیشتر داشته باشید حدود 73 درصد روی نتایج طبیعی کلیک می کنند و تنها حدود 27 درصد روی لینک های تبلیغاتی کلیک می کنند. این عوامل باعث شد اکثر وب سایت ها به طور طبیعی سعی کنند در اولین نتایج قرار گیرند. بسیاری از شرکت ها می دانند که برای موفقیت و رشد کسب و کار خود به موتورهای جستجو و سئو نیاز دارند.
 
اگر وب سایت، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین دارید، سئو می تواند به کسب و کار شما کمک کند و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.اهمیت سئو نیز همین است و اگر می خواهید در نتیجه جستجوی کلمه جزو اولین لینک ها باشید باید اصول و قوانین سئو را رعایت کنید. بنابراین اگر به دنبال ایجاد برند خود، کاهش هزینه های بازاریابی و یافتن مشتریان هدف هستید، سئو را جدی بگیرید.
 
در سال 2011، موسسه تحقیقاتی Slingshot SEO مطالعه ای در مورد نرخ کلیک (چند بار کلیک روی هر لینک) انجام داد. در این مطالعه، اعضای تیم رتبه سایت ها را در صفحه اول نتایج با نرخ کلیک همان سایت ها مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند که هر چه رتبه بالاتر باشد، نرخ کلیک بیشتر است.
 
این مشکل برای شرکت هایی که درآمدشان از طریق اینترنت به دست می آید بسیار حیاتی است! چرا؟ زیرا رقبای شما فقط یک کلیک با شما فاصله دارند و این کلیک می تواند میزان بازدید سایت شما را تغییر دهد! اما جای نگرانی نیست. اگر بتوانید سئو سایت خود را به اندازه کافی قوی کنید، قطعا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهید داشت.
 
6 دلیل اساسی برای اهمیت آموزش سئو برای مدیران شرکت
با یادگیری سئو پول زیادی کسب کنید
نیازهای مشتری را با تکنیک های مختلف سئو درک کنید
سئو می تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت بسیار سودآور باشد
اعتماد سازی
توجه به سئو و اصول بازاریابی سئو می تواند یک تبلیغ رایگان و مفید برای شما باشد و شما را برای رسیدن به هدفتان راهنمایی کند.
الگوریتم های گوگل همیشه در حال تغییر هستند بنابراین شما همیشه در حال رقابت هستید و اگر قوانین گوگل را رعایت نکنید جریمه خواهید شد.تاثیر سئو بر دیجیتال مارکتینگ
یکی از سوالاتی که کارآموزان سئو می پرسند این است که نقش سئو و دیجیتال مارکتینگ در موفقیت کسب و کار چیست و آیا سئو در دیجیتال مارکتینگ می تواند تاثیری بر کسب و کار اینترنتی داشته باشد؟
 
دیجیتال مارکتینگ یک تکنیک بازاریابی مدرن است که از اینترنت، موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، دستگاه های تلفن همراه و دیگر پلتفرم های رسانه دیجیتال برای دستیابی به مشتریان هدف برای محصولات و خدمات خاص استفاده می کند.
 
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به خصوص گوگل یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است. هدف سئو در دیجیتال مارکتینگ افزایش مشتریان برای کسب و کار و کسب و کار اینترنتی است. در بازاریابی سنتی، این کار با چاپ تبلیغات چاپی، بیلبوردها و بروشورها انجام می شد.
 
این در حالی است که بازاریابی اینترنتی سئو را به عنوان مهمترین و بهترین راه برای معرفی کسب و کار به دیگران معرفی می کند. یک سئوکار برای موفقیت تجاری باید بداند که سئو و دیجیتال مارکتینگ مانند دو حلقه جدا نشدنی در زنجیره بازاریابی اینترنتی هستند که برای کسب و کار بهتر باید طبق اصول در سایت پیاده سازی شوند.کسانی که سایتی دارند که از سئو استفاده نکرده اند باید بدانند که بهینه سازی نکردن وب سایت شما منجر به هدر رفتن هزینه ها می شود. از طرف دیگر، نباید فکر کنید که چون محتوای خوبی تولید کرده‌اید، قطعاً بازدید خواهید کرد، زیرا الگوریتم‌های گوگل هرگز یکسان نیستند و هر چند ماه یکبار تغییر می‌کنند تا سایت‌هایی را که شایسته قرار گرفتن در بالای نتایج هستند، هوشمندانه‌تر شناسایی کنند. گوگل. .
 
گوگل از یک سری الگوریتم برای رتبه بندی هر وب سایت با توجه به جستجوهایی که کاربران در گوگل انجام می دهند استفاده می کند تا مشخص کند کدام وب سایت باید نسبت به آنچه مردم به دنبال آن هستند رتبه بهتری داشته باشد. در سال های اخیر گوگل با استفاده از هوش مصنوعی حساسیت بسیار بیشتری را در رتبه بندی سایت های خود بر اساس نیاز کاربران اعمال کرده است.
 
قرار گرفتن در رتبه های اول گوگل یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی است که درآمد کسب و کار شما را چندین برابر می کند و این تنها پاداش برای سایت هایی خواهد بود که تمام اقدامات لازم را برای بهبود کیفیت و عملکرد سایت خود انجام می دهند. برای بازدیدکنندگان انجام دهندگان انجام می دهند.